söndag, april 29, 2007

reptilhjärna

funderar på hur det egentligen funkar i reptilhjärnan hos människor...hos mig verkar den gå per autopilot och det inträffar när jag bara är...folk säger att det händer då och då att jag "gör" saker...dom hoppar till ibland när jag kommer...utbrister något läte liknande oaahh..och undrar lite surt varför jag smyger mig på dom...märkligt detta fenomen...att man inte tänker på hur ens person uppfattas...dessbättre får jag den uppfattningen att ju mer omedveten man är om sina "göranden" desto naturligare blir det...som jag skrev om för några dar sedan att jag klär mig inte i klänning o målar munnen våt för att hetsa någon...nej det är troligen bara reptilhjärnan som börjar arbeta...samtidigt så kan jag tycka att det naturliga och omedvetna beteendet kanske inte alltid funkar...som när jag ser jag hur andra gör...utan att tänka möjligen...män som sätter fingrarna runt näsan och fräser ut all smörja dom bär på rakt ut i luften och sedan slänger med huvudet som om dom hade man...troligen för att få med det sista som tydligen irriterar...och som slutfinish brukar dom ta avigsidan av handen...vanligtsvis den högra och dra den under näsan...och efter det torkar dom av sig på byxorna...hmmm...det ser inte alltför tilldragande ut...tja...det var bara en liten jävla osammanhängande (efts jag är på jobbet o ofta blir avbruten) fundering från reptilhjärnan...

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: