onsdag, maj 16, 2007

snyltgäster

Om jag säger att jag tänker klippa gräsmattan så ljuger jag!
Och jag vill ju inte ljuga.
Det som folk i allmänhet brukar kalla för gräsmatta är ingen gräsmatta längre.

Så idag skall jag klippa dörrförsäljaren.

Sökte på ogräs, gick vidare på parasiter, tog det sista ordet, sökte på det och det blev som en cirkel och se vart jag hamnade.

Från ogräs till dörrförsäljare...om du vill se alla ord, klicka, klicka

Så här slingrade sig ordvägen:oönskad växtlighet, oönskad växt, skadeväxt; ohyra, parasiter, snyltdjur, snyltväxt, snyltgäst, snyltare, inkräktare, inträngling, ockrare, utpressare, utsugare, roffare, penningutlånare, utsugare, blodsugare, tigerhaj, profithaj, utpressare, schackrare, nasare, månglare, småhandlare, småkrämare, gatuförsäljare, torghandlare, dörrknackare, dörrförsäljare


Andra bloggar om:


Inga kommentarer: