onsdag, december 05, 2007

spinn3


björnen sovar, björnen sovar i sitt lille bo, han är inte farli, bara man är varli, men man kan dock, men man kan dock, honom aldri tro...

Ida hade jag åtar en ledi dag, de brukar ju dyke upp var sjunde dag. Men int had jag planere att skjut en björn int, även om de ser så ut på bilden. Najda, han, den skönaste av alla, med Gudanamnet Herakles, kom lufsande till mi o la sig i mitt knä och innan jag ens hann fråge - Hej vart komma du ifrån och vad vill du mi, så sommnede han som ett fröjdefullt barn. Så där satt ja med röde slingar i håre iklädd den röde faunklänningen och med "bytet" i knät. En väldigt bra da.
Men vad hände när den magiske björnen vaknede? MissUD undrade och det gör jag med. Gör ni?

Andra bloggar om:



19 kommentarer:

Maria sa...

Se björnen som ditt stora hundöra... värmer så ljufveligt i decembermörkret...

stella sweden sa...

Vad snygg du är med röda slingor i håret!
;)

De värmer även de så ljufelight...

Anonym sa...

Väck inte den björn som sover...
/Patrik
:D

Puman sa...

Ditt hår lyser som lava
Har björnen drucktit cava? ;)

Anonym sa...

Du haver blivit utmanad: läs och lid:

http://smyg.wordpress.com/2007/12/07/another-one-bites-the-dust/

Anonym sa...

Vilka ljufliga öron! Kram tjejen!

stella sweden sa...

Patrik....nej, nej, nej....

Puman...
Så fint du rimmar...
Jag nästan svimmar...

Smyg...äntligen får jag lida! Tack!

Lotta...undras om hon menar mina eller björnens?
Kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Är björnen tung? Vad gör ni sedan när han vaknar?

Anonym sa...

Ingen dålig nalle..
Jag själv nöjjer mig med en lufiger voffsing i knäet.
Det är inte dumt det.
Ha en fin fin helg
Kram
Auriana

Anonym sa...

Va! Har Smyg redan utmanat dig! Det gjorde ju jag också! Så får du vara så vänlig och skriva något.

http://guld.blogsome.com/

stella sweden sa...

missUD...han låg som en fjäder så lätt så lätt, ack o ve, han vaknade och såg mig djupt i ögonen och jag blickade ljufeligt in i ett par djupa, svarta brunnar där all världens kärlek och magi bodde...
Han lyfter ena tassen som om han ville mjukt smeka min kind, visar sina vackra tänder och....???
(fortsättning följer kanske)
;)

Auriana...smått är inte fel det heller, storleken har ju liksom ingen betydelse...ha en förträfflig helg!
Kram!

Ullah...skriver snart....snart...
;)

Cliff Hanger sa...

Om det är den ryska björnen som sover i knät så tycker jag att han kan fortsätta att sova. Putin är läskig och påminner lite om Hitler.

Men varför all denna gotländska?

stella sweden sa...

Cliff..det är en magisk universiell björn...jag skriver sagor som är verkliga...och jag är gotländska...
;)

hänkan sa...

Den är vacker, den gotländska dialekten, fortsätt gärna att skriva på det sätt du pratar, det väcker fina minnen av när jag o hustrun tillbringade en vecka där.
Kram!

Anonym sa...

Han är inte farlig, bara man är varlig.....Hoppas att det gick bra när nalle vaknade :-)

stella sweden sa...

Henkan...Kul att ni har fina minnen från här!

Prudie...Jag lever ju!
;)

Matilda sa...

Har man björnar på Gotland?

Tankevågor sa...

Det där var ingen liten nalle! När jag var barn fanns det bara små rabbis på ön. Men det verkar vara mer spännande djurliv där nu. :-)

stella sweden sa...

Matilda och Londongirl....man ser ju vad man vill se...thrue sick and sinn...
;)