onsdag, januari 23, 2008

doyouloooovemeeee...still...babyyy?


*bilden*

1...min största o finaste egensakap är att jag är så svag för att bli "daskad av silkeshandskar" att jag gör vad som helst som när dewdroppan utmanar mig på sitt speciellea och säregna sätt, genom att daska lite DEKADENT ALA CHERISCH med sina fluffiga silkeshandskar, och ber mig berätta SJU SANNINGAR om mig så gör jag det och det här var den första sanningen...

2...när det börjar blåsa upp lite så är jag väldigtTACKSAM för att vi har HYTT på en av "våra" båtar...se bild ovan...

3...när jag gifte mig och skulle laga mat så pepprade jag allt så att det blev nästintill oätligt....sen dess så har jag i fjorton år varit bannlyst från köket...men det är inget jag är speciellt BITTER över...

4...det värsta jag vet är att LAGA mat (inte att inta den) och det är jag inte ensam om att tycka...andra tycker också att det är det värsta dom vet...när jag lagar mat alltså...

5....min näst intill framgånsgrikaste egensakap är min stora SVAGHET för peppar i alla dess former...

6...min uppenbarligen vackraste hemlighet är att jag tycker det är så LJUVT att ingenting göra, och sedan vila efteråt...

7...min ljufligaste hemlighet att avslöja är att jag hela livet kämpat mot min LUST att överdriva...

8...min lust att överdriva har för tillfället makten över mig (på grund av att la luna är full) då jag känner ett tvång att berätta det här...jag går ALDRIG o lägger mig...jag TRILLAR ständigt i säng...

9...det händer ibland då jag önskar att jag inte vore en kungadottir...så svårt att leva upp till...men bara lite då och då...så jag tar mig en tur ut och offrar en häst endast för att She och Kusin Monica ska dyka upp här lite oftare och berätta SANNINGAR om mig...

Antar ni utmaningen? Alla som står med i min lista på bloggar jag hemsöker, samt alla andra så klart, som jag inte hunnit få med???

Andra bloggar om:

12 kommentarer:

Maria sa...

Vissa människor blir ännu moore bjoootifulla inombords när sanningen kommer fram... vi tillhör den sortens människor... japp!

stella sweden sa...

...japp!!!

;)

Anonym sa...

Sju sanningar om mig, jag ätermat-inget annat, jag sover även om jag inte är trött, jag jobbar även när jag inte vill, jag tycker att du ska fortsätta som kungadottir, jag har aldrig offrat något, jag saknar Kusin Monica och She, jag har ingen blogg!

Bra så?
/Patrik

;)

stella sweden sa...

jajaaa...fortsätter väl som en något begagnad kungadottir då...
;)

Anonym sa...

Haha!
Bättre med en "något begagnad kungadottir" än ingen kungadottir alls!
:D

/VillInteBloggaPatrick

stella sweden sa...

Så gick det över..nu hittas jag istället som en kungadottir på en sammetsbeklädd tron i renaste purpur...
För en "kungadottir" kan det vara nog så svårt att trilla på Jysk lakan...Nou vej!

;)

Matilda sa...

Hur räknar du? ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ska ta tag i utmaningen med hull och hår!

Märtagreta sa...

Såg att du varit inne och kommenterat på min mediala blogg, tackar för det.
Jag både äter och lagar mat, men älskar peppar gör jag också, ibland så guben, som är lite konservativ trillar av stolen medan ungarna ryter; "är du man eller mus?"
Att ingenting göra har fått en orättvist negativ klang, det är ju absolut underbart!

stella sweden sa...

matilda...jo jag vejt! Men jag ville endast visa att jag kunde räkna till nio! Det är allt! Var det så fel?
;)

missud...skulle vara bra intressant om du lät dig fotas när du tar tag i hullet o håret!
:)

märtagreta...peppar du din man eller pepprar du honom? Och visst är det underbart att det är så ljuvligt att inget göra och att det går bra att vila sig efterråt!

Anonym sa...

Att inte göra någonting kan jag skriva under på!
Om en helg är fylld med aktiviteter är den bortkastad...

stella sweden sa...

Sudd! Velcome to join the workingclub! Vad jag nu menar med det? Tyckte bara att det passade att skriva just så just nu!
;)