söndag, mars 30, 2008

sååå fel dom fick

Hittade ett test här hos henne som i sin tur hittat det här! (Hur långt bak ska man egentligen länka?)

VILKEN KULTURPERSONLIGHET ÄR DU?

Men beskriver det mig? Nononooo!
Jag har visseligen STIL, men har inga dyra vanor, och inte lagar jag mat heller, det överlämnar jag så glatt åt andra. Det enda som väl riktigt stämde var att jag har mycket konstböcker! Men de LÄSER jag inte! Jag kikar på bilderna! Och jag kommer visst att få råd med ett hus i Provance, eller Roma di Italia!

"Grattis! Du är en finsmakare med snille och stil.
Du är en person som hunnit få både god smak och dyra vanor.
På helgerna läser du noga alla delar av tidningen innan du börjar laga en
Coq au Vin. Dina bokhyllor är fyllda av konstböcker som du kanske inte läser så noga
men som skapar atmosfär i hemmet. Och det är ju nog så viktigt. Du grämer dig över
att du aldrig kommer få råd med ett hus i Provence.

Dina program: Snittet, Nya vågen."

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria sa...

... och jag kommer att flytta till Florens... eller San Sebastian... eller Barcelona... eller Nice... eller... något annat obetydligt litet ställe när jag blir panschis! Då ska jag åka runt på en vespa med baguetter, ost, vin och lilla hunden som samsas i en låda där de mjuuuka hundöronen vispar runt och min lilla hatt måste hållas på plats med hårklämmor... DÅ tar jag en tur över till dig i ditt hus... och jag vill gääärna ha ett glas portvin då... !

stella sweden sa...

..och jag tänker bli en nyvågare...sitta på terassen...kika på mina druvor..de blå..som växer o blir till bloood! Så klart du får MER än ett glas! Då ska det offras till (vad är det han heter nu då...han vinguden?)...äsch..skit samma...offras till honom båd oxajäklar o hästhuvuden av choklad...det ska dansas med stilettklackar på de marmorerade borden o has en hel hoper ohyfsade (ett gammalt rockband kanske) med beundrare som sitter vid våra fötter och MATAR oss med allehanda läckerheter! Ja!!!

Maria sa...

Jag har redan fört in detta i min dolda agenda!!!