fredag, april 11, 2008

geschwint...så brutalt!


trillad

Ofta så hakar jag upp mig sååååå mycket på vackra ord!!!
Från det jag föddes så har impertinent varit på tapeten....
som om en cd som satts på repeat och aldrig stängts av...

sedan så kom så det
geshwintiga ordet stritt.
Det kom så naturligt då jag målar och alltid råkar
skvätta och skvimpa färgen överallt!
Strittar o strittar...
Holy mother!

Ordet geshwint kommer ursprungligen från min mammas mamma...
för i den bistra nervpirrande mörka ottan...
när jag och alla ljufliga kusiner i size large till minismall låg och drömde...

våra erbarmliga drömmar så skulle helt plötsligt hönsen matas o korna huuujas in för mjölkning! Och sen, när vi sysslat klart så hörde vi hennes ljuva röst eka över hela gården...
geshwint nu da barnaungar så får ni
plättar med socker o smöööör!
Och det finns ju så många brutalt tilldragande ord...
brutalt
och geshwint är ju såååå granna ord att jag trillar ikull på golvet ner från min röda sammetsklädda kungadottirtron!
Som har en liten fotpall...
i samma stuk!


Trill!


Andra bloggar om:
, ,


2 kommentarer:

Maria sa...

Moln... är ett av mina enklare favoritord... jag samlar också på vackra ord... jag återkommer på min blogg om det längre fram! Nu måste jag äta min frulle och läsa DN i några timmar, sen ska jag spackla och köpa tulpaner!

... och på sånt som inte finns samlar jag också...

stella sweden sa...

Maria...ord och saker som inte finns finns ju när man uppfunnit dom...så det går inte att samla på sånt som inte finns!
:P

Molln är ett vackert ord...men jag tycker det skulle stavas mååln!