torsdag, april 17, 2008

ofattbart själviskt navelskådande


(copywright Stella Sweden)

Jag skulle vilja kunna SE in i människors DNA för att begripa hur de tänker!
Då jag har min pappas ögon och ansiktsform, men TITTAR som min mamma så känns det ok..och även när längden är min mammas men det smala kommer från min pappa...
Humöret..det blida som otvivelaktigt är från modern mens humöret det vilda som härstammar från fadren...Där finns inget att grubbla över!
Men håret, det håret...INGEN har fått den mörkt rödbruna färg jag begåvats med...fadren har svart mens modrens är beige...så jag undrar hur de små tänker, när de möts...vad samtalar de om..tänker de att nu jäklar ska vi jävlas lite...vi ger henne en rödbrun kalufs så att det blir lite liv i luckan?

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ibland undrar man lite....brorsan och jag väldigt lika varandra till utseendet, däremot liknar vi inte våra föräldrar så mycket. Bortbytingar??? :-D

stella sweden sa...

Prudie...Hahaaa..har du någonsin tänkt tanken att fråga?

Maria sa...

Och min mamma föddes till mörk som en skogstjärn... min pappa bar blonda vågor... och så kom jag - en rödhårig skrattande jänta som gärna gömmer sig under ormbunkarna i skogen... och fnissar lite tyst när resten av familjen springer runt och rooopar efter den där rödtotten - en färg som borde synas väl... men hon har begåvats med ett jävlaranamma som gör att hon kan gömma sig bäst av alla... och skratta högst av alla utan att be om lov!

stella sweden sa...

Maria...Lovley story!!!
Så de måtte ha funderat? Eller..Neeej så klart inte!
Men visst är det väl intressant att fundera på sånt...när man även har befattats med en nyfikenhet som ibland går lite överstyr? (vart kommer den ifrån?)

Det är bra att skratta högt utan att be om lov...du har haft goda förebilder minsann!

Maria sa...

... mmmmm... och min pappa ääälskar mitt skratt - det har han sagt!

Maria sa...

... och den där nyfikenheten tror jag kommer sig av att jag alltid fått begå mina misstag först... sen, efteråt fick jag på pälsen om det behövdes!

stella sweden sa...

Maria...very nice!!!
...men duuu...jag var nog bättre på att gömma mig längre!

Puss!

dentatuerademamman.com sa...

Hej där, ang. röstning så får man bara rösta en gång per sim kort. Jag orkade inte lägga ner så mycket jobb den här gången på att ragga röster, de spöade Micke på listan förra fredag. Jag raggade massor av röster och ändå vann en riktig skitlåt, någon med många släktingar och mobiltelefoner förmodligen. :)
Jag har ljusblåögon likaså har Göran som är pappa till mina två äldsta barn, men Saga som kom först ( för 11,5 år sen) har brungröna ögon. När jag gick på biologin sa de att två blåögda inte kan få ett brunögt barn. Tur att den teorin ändrades efter några år....

stella sweden sa...

Dtm...vilken tur att teorier ändras...undras hur de hade det förr då när något barn som inte "stämde in" kom till världen!

Anonym sa...

Själv är jag en sån jäla coctail att jag frågade mamma när jag var lite om jag var adopterad..*fniss*
Hon förnekade dock detta..
Ha en skön fredag
XENA