tisdag, april 22, 2008

understatement

.....dddddrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiii......

är det att skriva att en av mina vänner som är tandläkare är en fantastisk människa! Jooda!
I förrförrförrgår började två tänder värrrka utav bara fan!
Två dagar senare var smärtan olidlig...men jag är ju häääärdad av att jaga vilda kohagar så jag tänkte att det här ska jag väl stå ut med? Om jag försöker tänka bort det så kanske det försvinner?
Inte heller! Kvällen efter väserr jag åt min man att ringa min käre Mister Tandläkare...
Jag ser ju ut som om jag hade stoppat upp ena kinden med småfrallor...
(mannen småflinar i smyg, tror han, men jag ser det).
En titt i spegeln är onekligen skrattframkallande så jag avstår...men kan ju käääännnna hur jag ser ut! Jag har så ooooont att jag det endast blir väsningar då jag försöker prata...tyst knappt hörbart skrika...aaaaj faaan...jag stååår inte uuuut...så halv tio på kvällen...efter lite snack i telefon säger den underbare Mister Tandläkare att jag kan komma halvtolv dagen efter så ska vi kiiika på det!
Och jag veeet att han avstår sin lunch för min skull! Vilken klippa!
Vi kiiikar, mest han förståss, mer berättar jag inte!

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Jag är en sån där som aldrig har haft tandvärk, men jag har haft annan smärta så jag förstår väl ungefär.
Kolla på min sida, jag har lagt ut en bra låt som du kan peta på onda tänder med tungan i takt till musiken.

stella sweden sa...

Dtm...smärta är hääärdande, man vet att man lever! Man uppskattar saker mer!
Du har blivit en fena på att lägga ut videos ju! För jag antar de är en video? Men int petar jag på tänderna nej. Int än! Jag gör på annat sätt jag!

Anonym sa...

jag har några tandläkare i bekantskapskretsen och de är trevliga och bra - MEN de är pedanter, har välstädat hus och bil, är välsmínkade (de kvinnliga) och välklädda och har ett otroligt tålamod med småpill. Allt det där som inte jag är alltså! :-D

Tankevågor sa...

Stackars dig det är inte roligt att ha ont i tänderna!
Hoppas din tandläkarkompis trollar bort det!

**MY LIFE** sa...

Huvva.......
Får rysningar och får en fobisk blick i ögonen..
Hoppas allt går bra.
Skönt med ngn man känner kanske då?
Håller tummen.
Kram
Xena

stella sweden sa...

Prudie...Nejdå, den här är hur normal som helst, det är bara med tänderna han är petig och det är ju bra!

Londongirl...Det tar tiiiid! Och jag är mest irriterad för jag har så mycket jobb, men kan inte gå ut o visa mig just nu!

Xena...Jag har inget fobiskt när det gäller något, allra helst inte tandläkare, det är så skönt att bli ompysslad tycker jag! Men det känns ju lugnare när det är någon man känner, som att det är ok att ringa halvtio på kvällen! Krrrram!